2 hét tömören

2009.11.09. 01:09

Megpróbálom behozni az elmúlt kb 2 hét lemaradását :)

2 napot vidéken töltöttünk, ahol sokat gyakoroltunk kint a kertben, akkor próbáltam ki először a májat jutalomfalatként, és nagyon bevállt :) Mindent szuperül csinált, a lábnálkövetés is nagyon profin ment, pedig a vizsgán voltak vele gondjaink. Gyakorlás után elkezdtünk tanulni pacsit adni, ami már egészen jól megy, de még nem tökéletes.

Monty imád a szabadban lenni, egész nap kint voltunk, de úgy tűnt neki még ez is kevés :) Annyi izgalmas dolog van neki ott: lehet rohangálni egész nap, lehet diót enni, le lehet lopkodni a még meglévő fügét a fáról, szét lehet hordani a farakást, és minden egyes darabját kicsit megrácsálni ;)

Miután hazajöttünk volt nálunk egy házibuli, ahova jött Esti, Rémusz, Bodza és Szergej is =) Azt hittem, hogy nem nagyon kell aggódni Monty ember félelme miatt, hiszen a két kutya leköti, meg ismeri is azokat akik jönnek, és majdnem mindenkivel jóban van. Sajnos tévedtem =( Valaki kitalálta a bulin, hogy mennyire jó móka Montyt ijesztegetni, és szegénykém annyira rosszul volt már, hogy amikor nekem szóltak, hogy ez történik, és oda szerettem volna hívni magamhoz megnyugtatni, már tőlem is félt, és nem mert jönni, hanem próbált elbújni. Nem értem milyen ember tartja ezt viccesnek... Most egy picit így visszaesett a bizalom építés, de úgy látom, hogy az elmúlt pár napban újra kezd javulni :)

Most újra dolgozom, és sajnos nagyon sok időt van itthon egyedül. Többet mint kellenne, mert hajnalban megyek el, és csak későn jövök meg. Őszintén szólva érdemben nem is tudtam vele foglalkozni, és amúgy is kevés időt időt töltöttünk együtt. A munka miatt biztossá vált, hogy nem megyek most nyelvsuliba, úgyhogy tudunk járni a most (november 7.) kezdődött középfokú kutyasulis tanfolyamra.

Tegnap volt az első alkalom, és mondhatom szörnyű volt és én is rosszul reagáltam. Monty nem figyelt rám, mondhatnám úgy levegőnek nézett... Mivel régebben ilyen nem volt, ezért nem is nagyon értettem, és mérges lettem rá nagyon. Nagyon haragudtam rá, ideges lettem, aztán miután hazértünk kiültem a konyhába kicsit cigizni, őt meg a szobában hagytam. Jó volt picit nélküle lenni és gondolkodni. Ma már szégyenlem, hogy rá haragudtam, hiszen sajnos be kell vallanom, hogy a hibás én vagyok. Én hagyagoltam el, és nem is kicsit. Hát ez a fagyi visszanyalt. Szóval egy ideig gondolkodtam, megnyugodtam, aztán bejmentem hozzá, kedvesen magamhoz hívtam, kicsit megszeretgettem, és gyakoroltam vele picit. Ezt azért tartottam fontosnak, hogy neki is legyen sikerélménye, és nekem is. Tegnap este még egyszer gyakoroltunk egy keveset, és akkor már megint figyelt rám végig :)

Ma suli előtt is klikkereztünk picit, és úgy indultunk útnak, hogy mindkettőnknek jókedve volt :) Végig jól éreztük ma magunkat a suliban, tudtunk is dolgozni, mert figyelt rám :) Nem mondom, az elején volt egy két alkalom amikor elkolbászolt, de sikerült magamra vonni a figyelmét, és végre izgalmasabbnak találta a gyakorlást, mint a szaglászást. Szuper dolgokat csináltunk ma, elsőnek párokba álltunk mi gazdik, és egy egy feladatot klikkereztünk be egymásnak, utána mindenki elé leraktak egy bóját 3 méterre, és a kutyáknak kellett beklikkelni, hogy menjenek el hozzá. nagyon izgi volt. Még akkor is ha nem sikerült, én nagyon élveztem ahogy láttam rajta hogy jön rá apró dolgokra, és aztán azt kezdi tudatosan csinálni :)

Játszottunk is kicsit, és az is ment jól, ráadásul azt is nagyon élveztük mindketten. Végig esett az eső, de egyáltalán nem volt zavaró, mert remekül éreztük magunkat =)

Kaptunk házi feladatot: gyakorolni kell azt, hogy lerakunk egy dobozt, és a kutyának rá kell jönnie, hogy azzal kell valamit csinálni, illetve futkározós sétánál gyakorolni kell azt, hogy tőlem 2-3 méterre is le tudjon feküdni és ülni is.

Vacsora után gyakoroltam is vele a dobozos feladatot. Kati kivette, addig én lettettem egy doboztetőt, és mikor visszajöttek, kicsit bemelegíttem ültetéses, fektetétes gyakorlatokkal, majd kezdődött a móka. Katival rengeteget szuper pillanatot szerzett nekünk. Először akkor klikkeltem, amikor arra nézett állva, aztán egy idő után arra már nem klikkeltem, hogy kezdjen el felajánlani más mozgásokat is. De mint tudjuk Monty egy sípkutya :D És a 10 perces gyakorlás közben végig sípolt, jelezve hogy ő nem érti mit kell csinálni :) Aztán amikor megunja a sípolást próbálkozik. Hihetetlen volt látni, ahogy gondolkodni kezd, és rájön dolgokra. Én úgy terveztem, hogy az lesz a feladat, hogy beleáll 4 lábbal. A 10 perc alatt viszont eljutottunk odáig, hogy rájött arra, hogy a doboznál kap klikket, és a legtöbb amit elértem, hogy a fejét beledugja =) Annyira cuki volt :)) Én még úgy gyakoroltam volna vele, de mondták, hogy egyszerre nem lehet még sokat. Levezetésnek megint volt ültetés és fektetés, és ő néha felállt odatipegett a dobozhoz, beledugta a fejét, aztán nézett, hogy hol a klikk :) Szuperédes volt!!

Alig várom a holnapot, hogy újra gyakorolhassunk, nagyon élvezem ezt a feladatot, és remélem ő is, de gondolom igen, mert szinte végig farokcsóválva gyakoroltunk :)

Mivel most úgyis videóznom kell a munka miatt arra gondoltam felveszem a következő dobozos gyakorlást, aztán felrakom ide megmutatni =)

A bejegyzés trackback címe:

https://timonyid.blog.hu/api/trackback/id/tr321510606

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

marooned 2009.11.09. 11:06:13

Igen, kérünk videót :)

--
Rémusz

csíra 2009.11.10. 20:20:35

Mi is várjuk a videót :)

Tisztelettel: Köcsögfalvi Bubu és rabszolgái

frzs 2009.11.12. 02:12:36

hahó!
tök jó, hogy összefutottunk a sulin! A többi alkalmatokra is be szeretnék majd menni, ha időm engedi...
A sípolásra vigyázz, hogy ne maradjon benne a végleges feladatban, mert kb lehetetlen kivenni. Ha sípolás nélkül is felajánlja az adott viselkedést, akkor inkább csak azokat erősítsd meg:-) nem akarok tanár nénis lenni, csak ez jutott eszembe.:-) És még az is, hogy lehet, hogy a te hibád volt a szombati, (sőt, a tükörmódszer szerint ugye mindenképp a te hibád volt), de nagyon jól lereagáltátok. Mondta Szuszi, hogy nektek már alapfokon meg kellett, hogy mutassa ezt a technikát, mert a kiképzőktől félt a kutya. Szerintem tök jól csináltátok, és tök jó, hogy dühös tudtál lenni rá, sokaknak nem megy ilyen hamar! :-)

kiscsirke#13 2009.11.18. 00:26:45

@muzsimuzsimuzsika: tök jó, hogy mindig van valami hasznos tanácsod :) olvastam már a kommentedet, csak még nem volt időm reagálni, de most megteszem. Azóta nagyon figyelek, hogy nehogy sípolás legyen akkor amikor klikkel neki, és egész jól össze szokott jönni. már a doboz környékén ritkán kezd sípolni, azt inkább már csak akkor csinálja mikor körülöttem sertepertél ha épp nem érti mit akarok. de ilyenből is egyre kevesebb van, mert egyre lelkesebb dobozolós :)
Igen, Szuszinak sajnos meg kellett ezt tanítani nekünk =( volt egy alkalom, amikor 35percig mentem utánna, már nagyon kidöglöttem tőle :) És hát azóta tudok rá mérges lenni :D
süti beállítások módosítása